miercuri, 8 ianuarie 2014

Coaching la inceput de drum

Astazi m-a sunat o domnisoara si mi-a spus ca ar vrea sa se formeze in coaching.
OK super, mi-am spus eu in gand. Si ce te-ar interesa?
Am mai inceput o formare ca psiholog dar nu am finalizat-o. As vrea sa ma formez in coaching, spune ea.
Si cu ce te-ar ajuta sa mai incepi o formare in coaching? era cat pe ce sa o intreb eu insa m-am abtinut. I-am dat apoi cateva detalii despre cursul "Campionii au coach".
Dar o alta formare mai lunga nu aveti? Pentru ca as vrea sa profesez. - intreaba ea dupa ce-i spun cat dureaza cursul 
I-am explicat ca dupa cele 6 saptamani de curs poate sa profeseze linistita pentru ca va avea diploma recunoscuta de Ministerului Educaţiei Naţionale. Ma intrebam cam cat de lunga si-ar dori sa fie formarea astfel incat, dupa ce termina, sa inceapa o alta formare si inca o formare ca apoi daca se simte ca este pregatita sa inceapa sa profeseze.



A fi coach nu inseamna ca am terminat cursul si gata ...am diploma de coach. Cursul este doar un prim pas pe calea formarii si dezvoltarii profesionale continue. Asta daca vrei sa fii Coach cu "C", cum spune Horea Murgu. In coaching te formezi permanent prin exercitiu. "Practice, practice, practice" ne indemna Alain Cardon cu fiecare ocazie. Cu fiecare sesiune de coaching desfasurata poti sa devii mai bun. Fiecare client te invata cate ceva. Secretul este sa fii prezent si deschis.

Multi dintre noi, uneori obsedati de perfectiune, asteptam sa terminam formari "interminabile" sau sa fim pregatiti pentru acel ceva foarte important, sa stim toate detaliile a ceea ce urmeaza sa facem pentru ca apoi sa trecem la actiune.

Aceasta este una dintre capcanele cele mai intalnite in care ne atrage propria minte. Mintea noastra are un apetit deosebit pentru analiza. Ca sa analizezi trebuie sa separi, sa diseci sa observi detalii. Cu cat intram mai mult in detalii cu atat descoperim mai multe lucruri si cu atat mintea va analiza si mai mult. Analiza (exagerata) duce la paralizia actiunii si fara actiune nu avem cum sa obtinem ceea ce ne-am propus. Este un proces fara sfarsit si poate fi intrerupt de fiecare dintre noi, numai trecand la actiune, facand ceva concret.

Ce ai face ACUM daca nu ai mai sta sa analizezi si ai fi sigur/a ca vei avea succes?









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu